woensdag 2 juli 2014

Wat een dag..... 52 km. vandaag!

Het plan was om gisteren (dinsdag) om 6 uur te vertrekken.....
Dit werd door omstandigheden 7.45 uur... Nog op tijd.
Doel is 48 km. lopen. Amersfoort-Ermelo en weer terug. Vol goede moed begin ik de wandeling vanuit huis. Het weer is prachtig, heerlijk om te lopen.
Ik loop richting Hoevelaken en bij Hoevelaken linksaf... : ), richting Nijkerk.

Dit prachtige beeld bij mensen in de tuin.
Onderweg genieten van het uitzicht. Ik merk dat ik ruim een week niks heb gedaan, dat de energie er nog niet is en ik pep mezelf op.
Opgeven is geen optie je gaat dit vandaag doen!

Rond 9.30 uur bereik ik Nijkerk, hier door het centrum gelopen en helaas is er nog niet veel open om een lekker bakje koffie te halen.





Ik loop verder richting de rotonde van Nijkerk.
Ik kom langs een benzinepomp en haal hier mijn bakje koffie.
Bij de rotonde even mijn break gehouden.

Mijn moeder smst en vraagt hoe het gaat en waar ik ben. Ik sms haar terug dat het goed gaat en waar ik ben. Na een klein kwartiertje de tocht voorgezet. De Nijkerkerweg richting Putten is een lang en taai stuk om te lopen, maar ja dat hoort ook bij het trainen. Dus tanden op elkaar en gaan. Als ik het spoor over loop bij Nijkerk bedenk ik om eens op mijn telefoon te kijken... Deze stond op de tril-functie namelijk. Ik had 2 gemiste oproepen, sms berichten en wat what's app berichten... Allen van mijn toch wel vaste training-maatje Lisa. Ze vraagt me of ik nog op schema lig en of ik het leuk vind dat ze me in Ermelo ontmoet en het stuk terug mee loopt...
Wauw, hoe leuk is dat! Natuurlijk vind ik dat leuk en fijn. Ik laat haar dit weten en hoe laat ik ongeveer in Ermelo ben.
Ondertussen bij Putten aangekomen, hier hou ik een korte stop van circa 10 minuten en ik bel mijn moeder dat Lisa daar naar toe komt om met me mee terug te lopen. Mijn moeder had een overheerlijke soep klaar staan voor me dus een extra kommetje soep erbij voor Lisa.
Ik hang op en vervolg de tocht van Putten naar Ermelo. Lisa appt me en vraagt me of ik er bijna ben, nog 20 minuten ongeveer...
Om 12.40 uur sta ik bij mijn ouders voor de deur en ik kijk op mijn app, deze geeft aan dat ik 26 km. heb gelopen... 2 km. meer dan ik in mijn hoofd had! Alleen maar goed. Ik loop naar binnen en Lisa is er ook al, lekker aan de koffie (what else ; ) )....
We eten lekkere, goed gevulde soep, drinken een bak koffie en om 14.00 uur vind ik het tijd om weer te gaan. Niet te lang pauze houden, ik moet ook nog terug lopen.
Moeders maakt nog wat foto's en Lisa en ik vertrekken weer richting Amersfoort.
Het voelt en is toch wel erg prettig en natuurlijk gezellig dat Lisa met me mee loopt. Super!!!!!
Als we beginnen aan het taaie stuk (de weg van Putten naar Nijkerk) lijkt het alsof ik me verstap of iets overstrek in mijn knieholte, AU!
Even zitten..... Wat drinken..... En toch maar een pijnstiller.....
Ik zeg tegen Lisa: ik ga hem hoe dan ook uitlopen al moet ik kruipen....
Op gestaan en onze weg vervolgd, het tempo een tandje lager en we hobbelen rustig verder.....


Blij als ik bij de rotonde ben bij Nijkerk. Het zwaarste stuk hebben we nu gehad...
We besluiten om in Nijkerk een lekker bakje koffie te drinken.
Vanaf daar is het nog 11 km. naar Amersfoort.
Als ik een vrouw aanspreek of ze ook weet waar we gezellig ergens koffie kunnen drinken, zegt ze: bij de HEMA..... Oké mevrouw iets leuker dan dat....
De vrouw wijst ons op een ijssalon waar je ook koffie kan drinken...
Onze nieuwsgierheid is gewekt en we hobbelen door naar de ijssalon, welke ook op de route lag.
Lisa en ik stappen binnen en worden heel blij van het ijsaanbod binnen : )!!!
Eerst een bakje koffie besluiten we en een ijsje voor onderweg.

Zo gezegd zo gedaan...
Hmmmmmm heerlijk zeg zo'n ijsje, die plek ga ik onthouden!
Al genietend van het ijsje lopen we door Nijkerk richting Nijkerkerveen en door naar Amersfoort.
Ondertussen nog steeds last van mijn knieholte maar ondanks dat weet ik er nog een aardig tempo in te houden.
Hoe dichter we bij Amersfoort komen hoe trotser ik wordt op mezelf. Ik zit ondertussen op de 48 km. We houden net voor Amersfoort nog een korte stop van circa 10 minuten en ik zie staan dat het nog 4 km. lopen is.
Klaar voor het laatste stukje hoor ik Lisa zeggen... Helemaal klaar voor het laatste stukje!!!!
Als we vlak bij huis zijn leg ik Lisa uit hoe ze door kan lopen naar het station. Lisa slaat rechtsaf en ik bedank haar enorm voor de steun en de gezelligheid in de 26 km. terug naar Amersfoort.
Ik zelf loop nog een straat verder richting huis.....
YES!!!!! Bij mijn voordeur zet ik de app uit.... 52 kilometer gelopen vandaag!!!!!
Enorm trots op mezelf!!! Thuis mijn voetjes en mezelf verzorgd, op de bank geploft, heerlijk eten besteld (ik vond wel dat ik dat verdiend had ; ) ) en nagenieten van mijn prestatie!!!

Zoals Lisa onderweg al tegen me zei: het voordeel is, je hoeft dit stuk nog maar 4x te lopen deze maand : ).......

Dit was mijn laatste training voor dat ik aan de Nijmeegse 4-daagse ga beginnen. Er moet ook nog worden gewerkt enzo...
Vanaf 14 juli hou ik jullie weer op de hoogte over mijn avontuur in Nijmegen, tot dan!!!!!

2 opmerkingen:

  1. Owh had mij ook maar bericht, want lekkere soep van mama wil ik ook wel ;-0 Misschien moet ik het haar gewoon maar vragen als ik haar zie. He dame. goed gedaan hoor. Ik kom misschien nog wel even kijken in Nijmegen, dan bericht ik je nog wel even als ik daar ben. Misschien ben je dan ook wel in de stad.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha dat moet je inderdaad gewoon aan d'r vragen, ze zet zo een lekker kommetje soep voor je klaar hoor ; )....
    Dat zou wel onwijs leuk zijn als ik je nog ff in Nijmegen zie!!!
    En wat ontzettend leuk dat je elk blog-bericht heb voorzien van een berichtje voor me, TOF!!!!!!

    X

    BeantwoordenVerwijderen