dinsdag 17 juni 2014

Van Zeist naar Doorn en door naar Amersfoort... 40km.!!!!

Besloten om vandaag 40 km. te gaan lopen. Van de ANWB website weer "de oudste route van Nederland" opgezocht en etappe 3 (Zeist naar Doorn) en etappe 4 (Doorn naar Elst) uitgezocht. Vandaag heb ik alleen gelopen, Lisa kon vandaag helaas niet mee.....
Vanmorgen vroeg uit de veren... Had even wat opstart problemen, want ja het blijft vroeg hoor...
Maar om 6.45 uur heb ik mezelf op de fiets gesleept en naar het station van Amersfoort gefietst. Hier de bus gepakt van 7.06 uur richting Wijk bij Duurstede.
In Zeist ben ik uit gestapt en ik heb de route op papier erbij gepakt.
Dit was nog even een gepuzzel, want vanaf de bushalte waar ik ben uitgestapt was het niet heel duidelijk aangegeven en omschreven in de route.
Een aardige mevrouw aangehouden en gevraagd of zij mij kon helpen. En dit kon ze... En ik kon van start!




De route begon gelijk in het bos en tot aan Doorn heb ik eigenlijk continu in het bos gelopen. Heerlijke route, lekker rustig, alleen wat vogel geluiden en af en toe wat geritsel tussen de bladeren en bomen. Sommige stukjes waren best dicht begroeid, dit was soms wel spannend... Je weet maar nooit wat er ineens voor je neus verschijnt....






Bij Austerlitz langs de pyramide gelopen. Ik was hier nog nooit geweest. Was indrukwekkend want ik kwam van een breed bospad en had de pyramide voor me in het zicht.



Na dit mooie stuk, dook ik gelijk het bos weer verder in om mijn avontuur te vervolgen naar Doorn.
Ik heb een hele handige app op mijn telefoon geïnstalleerd "Endomondo". Via deze app kan je zien hoe lang je erover loopt, hoeveel kilometer je heb gelopen, hoeveel calorieën je verbrand enz. En als je een pauze neemt kan je hem op pauze zetten, heel handig! Op de papieren-route stond dat de route in totaal 21 km. zou zijn. Toen ik in Doorn aan kwam gaf de app 24,85 km. aan. Ik heb geen pauze gehouden in deze afstand en ik voelde me goed toen ik aan kwam in Doorn. Ik begon mijn voeten wel een beetje te voelen maar ja.... Ook niet zo heel gek.... Ik ben om 7.55 uur mijn route gestart en 24,85 km. later kwam ik om 12.20 uur aan in Doorn, tevens eindpunt van etappe 3.
Hier heb ik even een heerlijke koffiepauze gehouden en ik mocht mijn telefoon even opladen....
Onder het genot van een bakkie koffie zat ik te bedenken dat ik nog 15 km. sowieso moest lopen om aan de 40 km. te komen vandaag. Ik had de route richting Elst uit gezocht maar toen ik op de borden keek zag ik dat Amersfoort 15 km. lopen was vanaf de plek waar ik zat in Doorn.... Ik had de keus gemaakt, ik ben de Amersfoortseweg helemaal afgelopen (1 rechte weg) tot aan Amersfoort. Was ook gelijk praktisch want dan was ik dichter in de buurt van mijn huis.....


De weg was lang..... De weg was recht...... Maar links en rechts prachtige en leuke uitzichten!






Bij binnenkomst in Amersfoort kreeg ik een euforisch gevoel en wist ik dat ik er bijna was....
Nog een paar kilometer... Ik weet ook niet wat de mensen hebben gedacht toen ze mij met een grote glimlach voorbij zagen lopen. Maar ik had schik!
Bij de rotonde linksaf richting het station, langs die lekkere sushi-tent...
Ik steek de straat over en ik doe 10 stappen richting het station en ik hoor de stem van de app op mijn telefoon zeggen:
                                    
"You've reached your goal"!!
Ik kan een YES en grote lach niet inhouden en ik loop nog een paar stappen verder om vervolgens het welbekende, welverdiende koude biertje te bestellen!!!

4 opmerkingen:

  1. Toppertje... die rust die je nu in de bossen vind vind je straks alleen niet in Nijmegen ;-0

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!! Jammer dat ik vandaag niet mee kon, ik kijk wel uit naar vrijdag. Weten we al of het dan gaat regenen?? hihi.
    Leuk om te lezen dat je koos voor richting A'foort ipv route verder lopen, ik had hetzelfde gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd jammer! Je had het ook een leuke route gevonden! Vrijdag gaan we samen weer knallen :)!
      En volgens mij blijft het droog ;)...

      Verwijderen